انفجار ماژول قابل تورم لاکهید مارتین برای سکونت در فضا را ببینید + ویدیو


Blowout گاهی اوقات یک نتیجه اجتناب ناپذیر است، به خصوص زمانی که سعی می کنید آستانه تحمل یک ابزار را پیدا کنید. شرکت لاکهید مارتین اخیراً شاهد انفجار یک ماژول در آزمایشی بود که می‌توان آن را با ردپایی در داخل فضاپیما قرار داد و سپس در فضا باد کرد تا فضانوردان را به عنوان یک سکونت در خود جای دهد.

لاکهید مارتین حدود یک ماه پیش دومین آزمایش انفجاری استقرار فضایی خود را پشت سر گذاشت و اکنون گزارشی منتشر شده است. در این آزمایش، حالت باد شونده آنها تا سطح فشار است 253psi رسید تقریباً معادل 6 بار فشار عملیاتی مشخص شده برای این ماژول است.

این شرکت قبلاً برای اولین بار در دسامبر سال گذشته چنین آزمایشی را برای انفجار شهرک بادی خود انجام داده بود. حالا تست دوم از تست اول نتیجه می گیرد او تایید می کند و به لاکهید مارتین اجازه می دهد تا به توسعه نسخه های نهایی این ماژول ادامه دهد.

لاکهید مارتین به توسعه ماژول زیستگاه فضایی خود ادامه می دهد

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از تفاوت های قابل توجه بین آزمایش اول و دوم، حرکت بود اساس فرم تست که باعث حرکت و پرواز پایگاه در هنگام انفجار در هوا شد. با این حال، لاکهید مارتین آزمایش مهندسان خود را ستایش کرده و گفته است که نشان می دهد ساختار آنها چقدر انرژی می تواند نگه دارد.

این استقرار فضایی بخشی از برنامه است گام بعدی هدف ناسا توسعه فناوری های پیشرفته برای حضور طولانی مدت انسان در فضای فراتر از مدار پایین زمین (LEO) است. آژانس فضایی آمریکا می خواهد آرتمیس 2 را در اواخر سال 2024 و آرتمیس 3 را در سال 2025 پرتاب کند. این ماموریت ها اولین گام ها برای حضور دائمی انسان در مدار ماه و سطح آن خواهد بود.

زیستگاه های بادی، مانند زیستگاهی که لاکهید مارتین در حال توسعه است، محیطی مناسب برای فضانوردان ایجاد می کند، زیرا سبکو در آغاز سایز کوچک دارند. این ماژول ها را می توان به صورت فشرده در داخل فضاپیما قرار داد و سپس در فضا باد کرد و به مکانی برای زندگی فضانوردان تبدیل شد.