جانشین احتمالی حمید سجادی | اقتصاد24


حمید سجادی

اقتصاد 24- امروز دوشنبه خبر استعفای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان منتشر شد و برخلاف سایر اوقات با تکذیب فوری روابط عمومی این وزارتخانه همراه نشد. به نظر می رسد این بار خروج دونده سابق از وزارت جدی است. اعتمادآنلاین بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک منبع آگاه ارائه کرده اسامی جانشینان احتمالی حمید سجادی را به دست آورده است.

حمید سجادی شهریور 1400 با کسب 165 رای موافق، 108 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجلس برای حضور در وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد گرفت. با این حال وی در دوران تصدی این وزارتخانه همواره با انتقادات زیادی چه از سوی جامعه ورزش و چه از سوی حاکمیت مواجه بود.


بیشتر بخوانید: دگرگونی سجادی در 2 هفته آینده


وضعیت جسمانی حمید سجادی پس از سقوط با بالگرد وخیم تر شد و مدت ها در بیمارستان بستری بود. در همان زمان بحث تغییر وی از سوی رئیس جمهور مطرح شد. در آن زمان یک منبع آگاه به اعتمادآنلاین گفت که محمد عباسی وزیر ورزش دولت احمدی نژاد در سال های 1390 تا 1392 و همچنین علی بهادری جهرمی سخنگوی فعلی دولت نامزدهای جانشینی حمید سجادی بوده اند.

اما استعفای سجادی از وزارت ورزش به چند دلیل متوقف شد تا او بتواند به کار خود ادامه دهد. او با دریافت سومین کارت زرد از مجلس سرانجام در آستانه استیضاح قرار گرفت. ماه گذشته چندین نماینده رسماً از رئیس جمهور درخواست کردند که سجادی را تغییر دهد وگرنه او را استیضاح خواهند کرد. همچنین برخی از نمایندگان به سجادی توصیه کردند از خود انصراف دهد که ظاهراً روز دوشنبه اتفاق افتاده است.

در همین راستا یک منبع آگاه به خبرنگار ما از قرار گرفتن گزینه های جایگزین سجادی روی میز رئیس جمهور خبر داد. بر اساس این اطلاعات محمد عباسی و علی بهادری جهرمی همچنان در لیست نامزدهای حضور بر صندلی وزارت ورزش هستند. علاوه بر این دو، محسن منصوری، استاندار سابق تهران که اکنون معاون اجرایی رئیس جمهور است به همراه محمدمهدی برادران، معاون امنیتی وزیر کشور نیز در این لیست حضور دارند. محمدمهدی برادران در دهه 90 سرپرستی تیم فوتبال استان خراسان رضوی را بر عهده داشت و مدیریت باشگاه ابومسلم را بر عهده داشت.

منبع: اعتماد آنلاین