قیمت طلا و سکه ارزان‌تر می‌شود؟


قیمت طلا امروز

اقتصاد 24- در بیشتر روزهای هفته پایانی تیرماه، قیمت طلا و سکه روند نزولی داشته است. این کاهش قیمت سکه را در کانال های پایینی قرار داد اما مسیر طلا در چند روز از ارز جدا شد و سودهای محدودی داشت.

انس دوباره افتاد

فعالان بازار طلا می گویند متقاضیان بسیار کمی در این بازار وجود دارد و تقاضا به حداقل رسیده است. از سوی دیگر باید در نظر داشت که در تعطیلات آخر هفته نیز اخبار سیاسی نامطلوبی پخش می شد که ممکن است برای ذائقه افزایش های باز خوشایند باشد.

لازم به ذکر است قیمت جهانی که به مرز 2000 دلار نزدیک شده بود مجدداً افت کرد و در زمان نگارش این گزارش با قیمت 1965 دلار معامله می شود.

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه در مسیرهای متفاوتی قرار گرفت. همزمان با قیمت سکه امامی، قیمت طلا نیز افزایش یافت. سایر قطعات سکه نیز سقوط کرده است.

برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که در مواجهه با اخبار نامطلوب سیاسی و رکود تقاضا، ثبات نسبی تا پایان ماه محرم و صفر در بازار فلز زرد حاکم خواهد بود. به شرطی که تقاضای جدید به دلیل افت قیمت وارد بازار نشود.

قیمت ربع سکه بدون تغییر باقی مانده است

روز پنجشنبه 8 تیرماه سکه «امامی» با 96 هزار دلار افزایش 27 میلیون و 386 هزار دلار معامله شد. اما سکه بهار 110 هزار دلار کاهش یافت و 24 میلیون و 491 هزار دلار مبادله شد.


بیشتر بخوانید: بازار ارز در انتظار شگفتی عمان است


در آخرین معامله هفته گذشته نیم سکه 50 هزار دلار ارزان و با رقم 14 میلیون و 700 هزار دلار مبادله شد. یک چهارم سکه اما تنها قطعه ای بود که علیرغم نوسانات قیمت در معاملات روز پنجشنبه بدون تغییر باقی ماند و با قیمت 9750000 دلار بسته شد.

همچنین ارز گرمی 50 هزار دلار ارزان شد و با قیمت پنج میلیون و 850 هزار دلار معامله شد.

مسیرهای مختلف طلا و سکه

روز پنجشنبه نهم تیرماه قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلا با افزایش 29 هزار دلاری به قیمت 10 میلیون و 38 هزار دلار معامله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز با هفت هزار دلار افزایش به قیمت دو میلیون و 317 هزار دلار معامله شد. همچنین طلای استفاده شده به قیمت دو میلیون و 286 هزار دلار رسیده است.

در آخرین معاملات هفته گذشته حباب تمامی ارزها به جز ارز امامی فرو ریخت. حباب ارز امامی از روز چهارشنبه بدون تغییر باقی ماند. شمش سکه بهار 211 هزار، سکه 105 هزار، ربع 28 هزار و سکه های گرمی 64 هزار دلار کاهش یافته است.

منبع: تجارت نیوز