با خودروی ترک توگ آشنا شوید


ماشین یدک کش ترکی
اقتصاد 24- برند Tug ترکیه در سال 2019 از کانسپت تمام الکتریکی خود با نام Tug T10X رونمایی کرد و برخلاف خودروسازان ایرانی، نسخه نهایی این محصول را برای مصرف کنندگان در اکتبر 2022 رونمایی کرد.

تاریخچه ماشین ملی ترکیه

ترک‌ها به‌ویژه رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور تلاش کردند و می‌کوشند تا این خودرو را به عنوان اولین خودروی برقی خالص در کشور معرفی کنند تا خاطره تلخ خودروی دوریم را از ذهن و خاطر ترک‌ها و کارشناسان خودروسازی جهان پاک کنند. . خودرویی که تنها چهار دستگاه آن در سال 1350 تولید شد و پس از اولین راه اندازی آن توسط جمال گورسل، چهارمین نخست وزیر ترکیه، تنها 200 متر را طی کرد و سپس خاموش شد.

ترک ها پس از 50 سال محصولی تولید کرده اند که علیرغم گفته های خود کاملا داخلی و ملی نیست اما به لطف همکاری با شرکت ایتالیایی Pennin Farina Italia موفق به کسب عنوان اول مسابقه طراحی IF برای اولین بار برای کراس اوور متوسط ​​T10X

صادرات vip tog

رجب طیب اردوغان دیروز در سفر به عربستان سعودی یک تریلر تمام برقی را به محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد و نخست وزیر این کشور هدیه داد و بن سلمان به نشانه احترام سوار این خودرو شد. .


بیشتر بخوانید: تویوتا پرادو 2024 را بشناسید + عکس


مشخصات فنی Tog

خودروی Tug T10X تاکنون در سه مدل مختلف ارائه شده است و هر سه مدل از یک موتور الکتریکی مشترک بهره می برند که حداکثر قدرت 160 کیلووات، حداکثر گشتاور 218 نیوتن متر و حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد. . تا به حال تفاوت این سه مدل تنها در انتخاب و طول و وزن خودرو است. تفاوت این دو مدل تنها در آپشن های داخلی است اما مدل بلند این خودرو به جای موتور 4.52 کیلوواتی از موتور 88.5 کیلوواتی استفاده می کند.

به گفته مهندسان شرکت تاگ، اگر این خودرو در ایستگاه های AC شارژ شود، ظرف 195 دقیقه برای نسخه استاندارد و 345 دقیقه برای نسخه بزرگ به ظرفیت کامل می رسد.

اگر این خودرو در ایستگاه های شارژ DC شارژ شود، در هر سه نسخه ظرف مدت 28 دقیقه به ظرفیت کامل می رسد.

قیمت تریلر در بازار جهانی

با توجه به اینکه این خودرو از باتری های برقی و نمایشگرهای تمام دیجیتال در ابعاد بزرگ استفاده می کند و از طرفی می خواهد به عنوان خودرویی لوکس وارد بازار خودروی ترکیه، خاورمیانه و یا حتی جهان شود، باید از قیمت گذاری نسبتاً لوکس نیز استفاده کند. این خودرو در زمان معرفی 50 هزار دلار برای مدل پایه و 64 هزار دلار برای مدل فول قیمت داشت.

سبقت گرفتن از ترک ها با توگ توسط خودروسازان ایرانی

برخلاف دست اندرکاران صنعت خودرو ایران که خود را غول صنعت خودروسازی خاورمیانه می دانند، باید گفت که چند سالی است که ترکیه با پیروی از روش مونتاژ و ساخت قطعات یدکی، درآمدی چند برابری به دست می آورد. خودروسازان و قطعه سازان ایرانی و جدا از این درآمد، به دلیل رعایت استانداردهای جهانی و رعایت قوانین، آلودگی و تخریب نیز رضایت اجتماعی مردم خود را جلب کرده و از نظر هوا در سطح مطلوبی قرار دارد. آلودگی و ایمنی

برخلاف فعالیت رسانه ای ترک ها که خودروی توگ را سرگرم کردند، این خودرو هنوز در تیراژ بالا و به گونه ای تولید نشده است که پس از گذشت چند ماه عموم مردم بتوانند آن را خریداری کنند و به نظر می رسد تولید این خودرو بیشتر جنبه رسانه ای دارد. و در ادامه قدرت و جایگاه خود را در عرصه علم و فناوری به جای استفاده روزمره برای مردم به نمایش گذاشت.

اما واقعیت تلخی که گریبان هر ایرانی به ویژه صنعتگران حوزه خود را می‌گیرد این است که به دلیل بخشنامه‌های پی در پی و سیاست‌های غلط، صنعت خودرو کشورمان که از نظر سنی و تردد رتبه اول خاورمیانه را به خود اختصاص داده است، رقبای جدیدی دارد. به نظر بسیاری از این فعالان خودروسازی ایران در کما به سر می برد و تا زمانی که عزم جدی برای احیا و التیام آن اتخاذ نشود، این صنعت به زودی خواهد مرد و برای مدت طولانی نمی توان آن را احیا کرد.

منبع: تجارت نیوز