گزارش بورس امروز یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲


گزارش امروز بورس

اقتصاد 24- در حالی که بازار سهام دومین روز کاری هفته را در وضعیت متعادلی آغاز کرد و تا پایان معاملات این تعادل در اکثر سهام بازار مشهود بود، بازگشایی برخی از سهام پالایشگاهی جو کلی بازار را منفی کرد و اکثر سهام به معاملات نزدیک به محدوده منفی پایان دادند. بنابراین گزارش، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 6 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 976 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل تراز با افزایش 2000 واحدی به 702 هزار واحد رسید.

لازم به ذکر است که سه نماد «شبندر»، «فارس» و «شتران» بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس و سه نماد «شاوان»، «کهر» و «شگویا» بیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین سه نماد «شتران»، «شبریز» و «شهر» سه نماد پرمعامله در بازار سهام و سه نماد «نیان»، «دی» و «کتسه» سه نماد پرمعامله امروز فرابورس بودند.


بیشتر بخوانید: عشقی: وضعیت بورس جای نگرانی ندارد


لازم به ذکر است ارزش معاملات خرد در بازار امروز 10 مرداد 1402، 4 میلیارد تومان بوده است. لازم به ذکر است که افراد حقیقی امروز حدود 170 میلیارد تومان از بورس برداشت کرده اند.

در بازار امروز 204 نماد در محدوده مثبت و 169 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 170 نماد در محدوده مثبت و 113 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: تسنیم